ALGEMENE VOORWAARDEN verhuur Adriaanskerk
1. Iedere huurder is aan deze Algemene Voorwaarden gebonden en deze Algemene Voorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de huurovereenkomst die is gesloten tussen verhuurder en huurder.
2. Huurder dient tijdig voorafgaande aan het gebruik met de beheerder overleg te plegen over alle technische en organisatorische zaken van het gehuurde.
3. Het kerkgebouw of een van de ruimtes in het kerkgebouw zijn te huur van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 24.00 uur. Op zon- en christelijke feestdagen zijn de ruimtes alleen bestemd voor kerkdiensten en andere kerkelijke activiteiten, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen met huurder. Het gebouw is tussen 23.00 en 08.00 niet beschikbaar voor verhuur.
4. Voor zover niet anders schriftelijk is overeengekomen, gelden voor gebruik de volgende dagdelen:
Ochtend | 08.00 – 13.00 uur |
Middag | 13.00 – 18.00 uur |
Avond | 18.00 – 23.00 uur |
5. Het huurbedrag is volgens de genoemde bedragen in de hier bijgevoegde bijlage Tarieven 2021
6. Onderverhuur is niet toegestaan.
7. Huurder is aansprakelijk voor alle schade toegebracht aan gebouw en/of inventaris door hem of door de door hem tot het gebouw toegelaten personen.
Verhuurder is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van deze goederen.
8. Huurder dient tijdig zorg te dragen voor het verkrijgen van eventueel noodzakelijke vergunningen. Verhuurder is niet aansprakelijk voor de niet nakoming van één der verplichtingen van verhuurder.
9. Uiterlijk 14 dagen voor de verhuurdatum dient de huursom in zijn geheel te zijn voldaan op bankrekening …t.n.v……
Bij niet nakomen van deze voorwaarde behoudt de verhuurder zich het recht voor het gehuurde niet ter beschikking te stellen
10. Annulering
-
- Kosteloos tot 2 maanden voor de afgesproken datum
- 50 % van de huursom tussen 2 maanden en 14 dagen vóór de verhuurdatum
- Volledige huursom bij 14 of minder dagen vóór de verhuurdatum.
- Volledig bij niet gebruik maken van huurruimte zonder deze te annuleren.
Deze annuleringsvoorwaarden gelden ook voor ingehuurde materialen en/of diensten, zowel mondeling als schriftelijk overeengekomen.
11. De huurder is voorts gehouden aan de volgende huisregels:
-
- Aanwijzingen van de verhuurder dienen te allen tijde worden opgevolgd. De verhuurder heeft altijd toegang tot de het kerkgebouw.
- Er mogen geen activiteiten worden gehouden die in strijd zijn met de identiteit van het gebouw. Bij twijfel of een activiteit past binnen de identiteit van het gebouw, beslist de kerkenraad of het bestuur van de Vrienden van de Adriaanskerk over het al dan niet verhuren.
- Het betreden van (en gebruiken van) de consistorie, de winterkerk, de keuken, het orgel, de toren en de kansel is alleen toegestaan met uitdrukkelijke toestemming van de verhuurde.
- In het kerkgebouw mogen geen meegenomen eet- en/of drinkwaren worden genuttigd, tenzij dat vooraf nadrukkelijk schriftelijk is overeengekomen. Ook mag er in de kerk of in de directe omgeving van het kerkgebouw niet gerookt worden.
- De verkoop van consumpties tijdens repetities en pauzes mag uitsluitend door de beheerder worden verzorgd, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
- Het is zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder, de huurder niet toegestaan enige verandering of toevoeging aan de gehuurde ruimte of inrichting daarvan aan te brengen. De gehuurde ruimten dienen achter gelaten te worden in de staat waarin zij werden gehuurd. Huurder draagt de kosten van het in de oorspronkelijke staat brengen van het gehuurde
- Bloemen en eventuele (beperkte) versiering van het kerkgebouw kan gebruiker zelf verzorgen. De bloemen en eventuele versiering dienen door de gebruiker uiterlijk de volgende ochtend te worden verwijderd. Zowel het versieren als het opruimen hiervan dient te gebeuren in overleg met de verhuurder. N.B. De kansel en knielbank mogen niet versierd worden.
- Gebruik van strooibloemen, rijst en/of confetti etc. is in en rondom het kerkgebouw niet toegestaan.
- Het kerkorgel mag alleen door een ervaren organist worden bespeeld. Alleen na overleg met de verhuurder wordt het bespelen van het orgel door een andere organist toegestaan.
- De bediening van de technische apparatuur van verhuurder dient, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, uitsluitend door (personeel van) de verhuurder te geschieden.
- Het maken van foto’s, film- en video-opnamen of het maken van cd-, radio- en televisieopnamen is alleen toegestaan als dat nadrukkelijk in schriftelijk overeenstemming is met de verhuurder. Auteursrechten, BUMA rechten e.d. zijn voor rekening van de huurder.
- Openbare orde en rust mogen niet worden verstoord; eventuele orders van politie, brandweer of verhuurder dienen te worden opgevolgd. Op last van de brandweer is het verboden om in het kerkgebouw te roken of kaarsen te branden. In overleg met de verhuurder zijn uitzonderingen voor het branden van kaarsen mogelijk.
Handtekening voor akkoord,
Suggesties tarieven Rouw en Trouwdiensten (o.b.v. landelijke richtlijnen v Vereniging voor Kerkrentmeesters van de PKN)
Uitgangspunt: Uitvaartdiensten zijn bijeenkomsten die in de kerk kunnen worden gehouden, maar door derden (uitvaartverzorgers) worden georganiseerd.
- Voor (doop)leden van de Protestantse Gemeente Dreischor wordt geen huur voor de kerkzaal gevraagd, inclusief het luiden van de kerkklokken.
- Voor niet-leden van de gemeente wordt de normale vergoeding voor gebruik van de kerkzaal (€245) gevraagd en eventuele overige kosten in rekening gebracht.
- Tijdens de ontmoetingsbijeenkomst geserveerde consumpties zullen tegen de geldende tarieven worden gefactureerd.
- Er is altijd een vrijwilliger vanuit de Stichting Vrienden van de Adriaanskerk of vanuit de Protestantse Gemeente Dreischor aanwezig
Procedure voor uitvaartdiensten.
- De uitvaartverzorger reserveert de kerk in overleg met de verhuurder.
- De uitvaartverzorger is organisator van de bijeenkomst en vraagt eventueel ondersteuning van de verhuurder.
- Indien na de uitvaart een ontmoetingsbijeenkomst in de zalen van de kerk wordt gehouden, verzorgt de verhuurder de consumpties.
- De uitvaartverzorger bespreekt met verhuurder het aantal te verwachten personen en de wensen van de familie voor wat betreft consumpties e.d. en het in te zetten personeel voor de bediening.
- De verhuurder stuurt binnen twee weken de nota naar de uitvaartverzorger.
Parkeren is een probleem in Dreischor. De huurder dient zelf maatregelen te nemen voor een goede doorstroming van het verkeer. Parkeren is mogelijk bij Museumboerderij Goemanszorg aan de Molenweg 3. Er kunnen, op aanvraag, ook parkeerwachters ingeschakeld worden.